13/8/16 - Sabtu
Setelah selesai 'booking' untuk pertukaran airbag pada pagi rabu , kami terus ke Autoworld Asia Honda services center di Sg Plong.
Kami sampai tepat-tepat jam 10:30 pagi. Kelihatan ramai 'customer' menunggu giliran nombor mereka dipanggil. Walaupun aku sudah booking , tapi kena ambil no giliran juga , leceh betul. Jadi tak guna lah booking awal-awal lain kali , sama jer dengan orang yang tak booking.
Surat panggilan dari honda
Nombor giliran kami adalah 3006 , sekarang baru 3002 so kena tunggu la dulu. Sementara menunggu tu kami sempat menjamah nasi lemak dan milo panas yang disediakan oleh pusat servis tersebut. Nasi lemak dia memang sedap sampai 2 bungkus sorang kami makan , lagipun memang kami belum bersarapan lagi , memang lapar la pada masa tu.
Setelah no giliran dipanggil dan data dimasukkan ke dalam komputer , kerani memberitahu pertukaran airbag baru mengambil masa selama 1 jam 30 minit .
Dalam masa menunggu tu , kami sempat juga pergi ke tingkat 1 untuk melihat kereta-kereta honda baru yang dipamerkan di situ. Pn Isteri berminat pula dengan kereta HRV baru tu , harga yang paling murah adalah dalam 99,000 ++ seunit. Kami dilayan oleh seorang salesgirl yang comel bernama Yap Lee Peng. Beliau menerangkan tentang spesifikasi kenderaan serta bayaran yang perlu dibayar jika hendak membeli HRV ni. Bayarannya sekitar RM1165.75 sebulan selama 9 tahun , kalau 0% bayaran pendahuluan.
Service Order ...semuanya percuma
Kereta kami yang sedang diservis
Setelah sejam lebih kami di 'showroom' , kami pergi semula ke tingkat bawah untuk melihat kenderaan kami , samada sudah selesai di servis atau belum. Kami terus ke kaunter bayaran , dan kerani mengatakan kereta sudah siap diservis dan boleh dibawa pulang dengan 0 bayaran. Kami pun pulang dengan hati yang girang sebab airbag yang sebelum ini boleh membawa maut akhirnya telah ditukar dengan percuma.
Terima Kasih HONDA .