Hari Raya Keempat

Tarikh : 9/7/2016

Selesai solat subuh , seperti biasa lah aku dan Miza tidur kembali dan bangun semula jam 8:30 pagi. Isteri memberitahu hari ni , kita semua hendak beraya di Lenga. Aduyai penat la nampaknya hari ni sebab malam karang nak balik ke Puncak Perdana pula , entah boleh 'drive' atau tidak malam nanti, sure ngantuk gilo.

Sebelum ke Lenga untuk berhari raya, kami beraya dulu di rumah makcik tempe. Nampaknya tahun ni makcik tu dah tak buat tempe goreng pedas macam selalu. Semua nampak macam kuciwa jer. Di situ juga kami berjumpa dengan keluarga Man Bas. Dia nak datang esok berjumpa dengan kami, tetapi bila diberitahu yang kami akan balik malam nanti , dia kata dia akan datang pada waktu magrib pada malam nanti.

Perjalanan ke Lenga mengambil masa selama 30 minit kerana jalanraya yang tidak sesak. 


 Perjalanan ke Lenga yang selesa , jalan tidak sesak

Adam kepenatan , lena betul tidur atas sofa kereta 

Dah nak sampai dah.lega!! 

Laluan ke kampung , kalau malam sure seram jalan sorang-sorang ni

 Kami berjaya sampai , nasib baik ada tuan rumah ..kalau takda memang penat jer la datang dari jauh

Apa yang difikirkan oleh Wak Jamari tu? 

kurr.kurr..kurr ...main dengan burung pulak si Amin ni.  

Sempat jugalah bergambar di depan rumah.  

Miera 

Selepas beraya di Lenga ( saudara belah bapa mertua ) , kami tidak singgah kemana-mana dah ,terus menuju ke rumah kembali. Sampai di rumah pun dah petang , selepas maghrib aku ingat nak tidur sekejap memandangkan sekejap lagi kami akan balik ke Puncak Perdana, tapi bila hendak tidur jer keluarga Man Bas pula datang, terpaksa lah layan sampai jam 11 malam.


Kami mengemas barang dan baju untuk diletakkan ke dalam kereta apabila keluarga Man Bas dah balik. Man Bas bagitahu dia nak ikut Khairul dan Amin ngurut dengan Wak tu , so jangan lupa yer Amin, jemput dia di rumah nanti. Selepas jam 1 pagi kami bertolak ke Puncak Perdana dan sempat jugalah ngeteh dengan Mas Bas , Khairul dan Amin di restoren mamak di Bukit Gambir selepas diorang selesai ngurut.Kami sampai di Puncak Perdana dalam jam 4 30 pagi , perjalanan memang lancar sekali memandangkan jumlah kenderaan yang tak banyak melalui lebuhraya pada pagi ni.Sampai di rumah , setelah solat subuh , kami pun dengan gembiranya ke katil utk tidur.

No comments:

Post a Comment

HP Bowling Tournament 2017

Tahun ni banyak la pulak jemputan Bowling Tournament. Jemputan kali ni pula datang dari pihak HP. Acara ini dilaksanakan bagi merapatkan ...