Pekena Nasik Kandaq

29/5/2016 - 2.00 petang

Perut dah keroncong berbunyi ``krungg```krungg``krungg`, tapi lokasi mana nak makan pun tak tahu lagi..apa ye nak makan apa tengahari ni. Miza bagi idea jom makan berger kat McDonald.  Hafizi pula sibuk nak makan ayam KFC dan Mama sunyi sepi seribu bahasa dengan harapan Baba tau tempat mana nak dituju. Aduhaiii..ni yang malas nak fikir ni, letih betull le, nak makan pun tak tahu apa dia...tekak pun tak der isyarat nak telan apa...apa benda nak dimakannya.

Akhirnya kata sepakat sebulat suara  dicapai, kita makan di kedai mamak nasi kandaq jer la.  Apa lagi kenderaan pun dipacu menuju ke Restoran One Bistro Nasi Kandar di Saujana Utama, Sg Buloh menjadi pilihan kami. Faktornya adalah kerana nasi putih yang enak , kari daging nya yang lazat dan lauk-lauknya yang segar dan menyelerakan

Keadaan restoran yang bersih , pekerja yang memakai topi/songkok semasa bekerja dan masakannya yang lazat dan segar antara faktor kami memilih utk makan di sini.

Antara pilihan lauk pauk yang yang menyelerakan , antaranya adalah kari kepala ikan Senangin yang amat besar . Harganya sekitar RM40.00 dan boleh dimakan bersama 4 orang. 

Emmm...sedap ke tak teh tarik ni. Tengok warna macam `kawww` jer , entahlaaaa.

Nyum..nyum..nyumm ..sedapnya lauk daging ni dengan kuah madu ayam . Ini masakan kesukaan Hafizi tau...
jangan lupa #kuahmaduayam #laukdaging #nasikandaq #kesukaanhafizi

Miza pun makan sampai tak ingat dunia , sedap bebenor la tu.

No comments:

Post a Comment

HP Bowling Tournament 2017

Tahun ni banyak la pulak jemputan Bowling Tournament. Jemputan kali ni pula datang dari pihak HP. Acara ini dilaksanakan bagi merapatkan ...